Media Sosial

fb  rss
fb ikon  rss ikon
faq hubungi-kamiaduan   peta-laman

No.Rujukan : ANM.PHG.600-12/1/3/3 JLD.5

 

Merujuk kepada penambahbaikan ke atas proses penyelenggaraan maklumat penerima bayaran (kod pembekal) bagi kumpulan penerima bayaran iGFMAS sepertimana Edaran LCA Bil. 2/2021, terdapat isu-isu berbangkit yang dihadapi oleh pengguna semasa proses wujud dan kemas kini maklumat pembekal di Portal iGFMAS. Sehubungan itu, penyelesaian bagi isu-isu berkaitan yang  perlu diambil tindakan oleh PTJ dan Pejabat Perakaunan  adalah seperti infografik berikut: Berikut adalah panduan bagi isu-isu berbangkit dan tindakan PTJ atau AO berkaitan proses wujud dan kemaskini kod pembekal di Portal iGFMAS.

 infografik

 
PERHATIAN :

Merujuk kepada PROSES WUJUD KOD PEMBEKAL – ISU BERBANGKIT (PETAK NO.4)
PTJ yang mengalami masalah ralat ‘kod pembekal telah wujud’ semasa mengunci masuk daftar pembekal namun pembekal sebenarnya belum wujud di data induk, mohon PTJ untuk log SOLMAN iGFMAS dengan mengemukakan dokumen berikut:

1- Print screen ralat yang menunjukkan ‘kod pembekal telah wujud’
2- Print screen paparan data induk yang menunjukkan pembekal tidak wujud

 

Tuan/Puan boleh menghubungi Unit Khidmat Pengurusan Pelanggan ditalian 09-5915041/5009 /5010/5011 untuk keterangan lebih lanjut.  

 

Sekian, terima kasih.

Unit Khidmat Pengurusan Pelanggan
Jabatan Akauntan Negara Malaysia
Negeri Pahang.
16 April 2021